هتلینگ آپارتمان چیست؟

هتلینگ آپارتمان چیست

یکی از مهمترین نیازهای بشر از ابتدای تمدن، در حوزه مسکن و اقامتگاه بوده و همواره تلاش‌ انسان‌ها در راستای افزایش رفاه برای ارتقای کیفیت مسکن و نوع اقامت در آن بوده است.
از این رو همواره بسته به شرایط ونیازها، این حوزه هم در حال تحول بوده است.

در این مقوله آن چیزی که بدیهی بوده، نیاز بشر به یک سرپناه است که اشکال پاسخگویی به این نیاز در طول تاریخ تغییر کرده و رو به بهبود بوده است.

نیاز سنتی افراد به مسکن همیشه یک پاسخ و شکل سنتی داشته که با خانه‌ها و کمی مدرن‌تر در آپارتمان‌ها برطرف شد. اما نیاز به یک اقامتگاه در سفر با هتل‌، مسافرخانه و هاستل‌ها برآورده شد تا تنوع و اشکال مختلف اقامت برای انسان معنا یابد.
امروزه شکل جدیدتری پاسخگویی به این نیاز انسان با خدماتی مفهوم یافته که هتلینگ آپارتمان (serviced apartments or aparthotels ) نامیده شده است.
هتلینگ آپارتمانی، ترکیبی از دو پاسخ متفاوت به نیاز انسان به اقامتگاه است که با درهم آمیختن مسکن به شیوه‌ سنتی و هتل‌ها شکل یافته است.

هتلینگ آپارتمان ترکیبی از دو واژه هتل و آپارتمان است که در ذهن، خدمات یک هتل را تداعی کرده و همزمان یک خانه را مورد هدف قرار می‌دهد.
اما پرسش اصلی این است که این امر چگونه امکان‌پذیر است؟
اصلا این نوع واحدها چه کاربردی می‌توانند داشته باشند وقتی که هم امکان اقامت در هتل وجود دارد و هم خانه؟

این‌ها سوالاتی است که پاسخ آن‌ها را در این نوشتار خواهید یافت. با مجله تالی پارک همراه باشید:

هتلنیگ آپارتمان

هتلینگ آپارتمان در یک تعریف ساده به واحدهای مسکونی اطلاق می‌شود که دارای خدمات هتلینگ هستند. یعنی هر آنچه که در یک هتل می‌توانید دریافت کنید در این واحدها خواهید داشت با این تفاوت که امکان اقامت طولانی مدت در آن‌ها وجود دارد.
البته ممکن است برخی بگویند که در برخی هتل‌ها نیز امکان اقامت طولانی مدت وجود دارد. تفاوتی که هتلینگ آپارتمان‌ها با هتل‌ها دارند در این است که آن‌ها در حقیقت واحدهای مسکونی هستند که امکان اجاره و خرید آن‌ها برای افراد فراهم شده است.

تاریخچه

هتل‌های‌آپارتمانی یا هتلینگ آپارتمان‌ها برای اولین بار در مقاصد تعطیلات به‌عنوان محل اقامت برای خانواده‌هایی که نیاز به «زندگی» در آپارتمان داشتند، به جای «اقامت» در هتل ایجاد شدند.

آپارتمان ها یک «خانه تعطیلات» را ارائه می دهند اما به طور کلی سرویس می شوند. بعدها، این آپارتمان‌ها تبدیل به خانه‌های کامل شدند و به ساکنان این امکان را می‌دادند تا هر کاری را که در خانه انجام می‌دهند، مانند نظافت، شستشو و پخت و پز انجام دهند.

کافی شاپ در هتلینگ آپارتمان

هتلینگ آپارتمان چه تفاوتی با هتل دارد؟

بین هتل آپارتمان و هتل تفاوت‌ها و شباهت‌هایی وجود دارد. از شباهت‌های این دو می‌توان به شبیه بودن سرویس‌های ارائه شده اشاره کرد. در هتل اپارتمان‌ها همچون هتل‌ها خدماتی همچون لابی من، خشکشویی، نظافت اتاق، وجود سالن همایش، کافه و رستوران در محوطه هتل و هتل‌اپارتمان، باشگاه ورزشی و مهد کودک وجود دارد.

اما این دو تفاوت‌هایی نیز دارند که باعث می‌شود شخصی متناسب با شرایطش هتل را انتخاب کند و شخص دیگر هتل آپارتمان. از جمله تفاوت‌های این دو مدت زمان اقامت است. اقامت  در هتل‌ها معمولا به صورت کوتاه مدت است که قابلیت تمدید دارد. اما افراد در هتل‌آپارتمان‌ها به مدت زمان طولانی می‌توانند اقامت داشته باشند. حتی می‌توانند این واحدها را خریداری کنند.

در برخی خدمات دیگر نیز تفاوت‌هایی بین این دو وجود دارد. برای مثال در هتل آپارتمان‌ها مانند خانه آشپزخانه وجود دارد اما در هتل‎ها این امکان نیست. درواقع شما در هتل آپارتمان حس می‌کنید در خانه‌ی خود هستید حتی برخی ترجیج می‌دهند در این واحدها زندگی کنند.

هتلینگ آپارتمان چه تفاوتی با خانه دارد؟

همانگونه که از اسم آن پیداست در «هتل آپارتمان» شما تمامی امکانات و خدمات هتل را دریافت می‌کنید اما در واحدهای مسکونی هرچقدر هم که امکانات رفاهی زیادی همچون استخر یا لابی من داشته باشید باز به پای هتل‌ها نمی‌رسد.

خدمات هتلینگ آپارتمان ها

چرا باید هتلینگ آپارتمان را انتخاب کنیم؟

در زندگی امروزه که هم هزینه‌های زندگی و قیمت مسکن بالا رفته است و هم دیگر خیلی از افراد وقت رسیدگی به خانه‌هایی با متراژ بالا ندارند ترجیح بسیاری از افراد زندگی در خانه‌هایی با متراژ پایین است. چه بهتر که این خانه‌ها خدمات رفاهی بالایی نیز ارائه دهند؟

برای مثال هنگامی که شما وقت ندارید برای ورزش کردن به باشگاهی دورتر از خانه‌ی خودتان مراجعه کنید، وجود امکان ورزش در محل زندگی‌تان نعمت است. یا برای دیدن دوستان و عزیزانتان دیگر نیاز به ماندن در ترافیک‌های طولانی نیست و به راحتی در کافی‌شاپ یا رستوران محل سکونت خود آن‌ها را ملاقات کنید. علاوه بر متراژ پایین این واحدها شما را از صرف وقت بسیار برای تمیزکاری و رسیدگی به منزل بی‌نیاز می‌کند.

جدا از زندگی، خیلی از افرادی که به شهری بسیار سفر می‌کنند، با خرید یکی از این هتلینگ آپارتمان‌ها می‌توانند خود را از دردسرها و چالش‌های اقامت در هتل بی‌نیاز کنند.

یکی دیگر از مزایای هتلینگ آپارتمان‌ها، مناسب بودن آن‌ها برای سرمایه‌گذاری است. این واحدها به دلیل پایین بودن متراژشان گزینه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاری با سرمایه‌های کوچک به شمار می‌آیند.

هتلینگ آپارتمان‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

  • اشخاصی که به دنبال خانه‌هایی با متراژ پایین ولی امکانات رفاهی بالا هستند
  • افرادی که زیاد به یک شهر سفر می‌کنند
  • عزیزانی که می‌خواهند یک سرمایه‌گذاری مطمئن داشته باشند

واحدهای هتلینگ آپارتمان تالی پارک

واحدهای هتلینگ آپارتمان تالی پارک گزینه‌ای است که به نیاز تمام افراد پاسخ می‌دهد. در واقع شما با خرید واحدهای تالی پارک هم یک خانه کوچک متراژ با خدمات هتلینگ خواهید داشت و هم اگر به دنبال سرمایه‌گذاری هستید خیالتان از این بابت راحت خواهد شد.

این آموزش را دوست داشتید؟
لایک:
نظر شما:
بوکمارک:
اشتراک گذاری:
عضویت در خبرنامه
شما می‌توانید به راحتی با استفاده از شبکه های اجتماعی خود، این آموزش ها و مقالات را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیوندها: