چگونه می ‌توان در بازار ایران سرمایه گذاری کرد؟

در دنیای اقتصاد امروزی، سرمایه گذاری یکی از بهترین روش‌ هایی است که می توان از آن برای حفظ سرمایه و رسیدن به سود بیشتر بهره برد. برای سرمایه گذاری و حفظ ارزش پول، روش های متعددی وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان به گواهی سپرده، اوراق قرضه، سهام عادی، صندوق های مشترک سرمایه گذاری و … اشاره نمود. در میان انواع روش هایی که برای سرمایه گذاری مورد استقاده قرار می گیرند، افراد به دنبال روشی هستند که به واسطه آن یک سرمایه گذاری بدون ریسک را انجام دهند. یکی از بازارهایی که در آن امکان سرمایه گذاری بدون ریسک وجود دارد، بازار مسکن است و در ایران نیز به عنوان یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری به شمار می رود. در صورتی که شما نیز علاقه مند به سرمایه گذاری در حوزه مسکن هستید، توصیه می کنیم در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید.

چگونه می توان در بازار ایران سرمایه گذاری کرد؟

سرمایه گذاری در بازارهای مختلف، یکی از راهکارهایی است که برای حفظ ارزش پول در برابر تورم از آن استفاده می شود. اما اغلب افراد به دنبال سرمایه گذاری بدون ریسک هستند؛ به طوری که ضمن اینکه ارزش پول آن ها حفظ شود، بتوانند از طریق سرمایه گذاری که انجام می دهند، به سوددهی بالایی نیز برسند.

یکی از بهترین بازارها در ایران، برای سرمایه گذاری، بازار مسکن است؛ این بازار به دلیل اطمینان کامل و صدردی که کاربران برای افزایش قیمت مسکن دارند، یک گزینه محبوب برای سرمایه گذاری به شمار می رود. به طوری که هر فردی وابسته به میزان توانایی های مالی که دارد، سرمایه انباشته خود را به مسکن تبدیل می کند. در طولانی مدت، بازار مسکن ثابت کرده است که از قدرت بالایی برای حفظ سرمایه در برابر نرخ تورم، برخوردار می باشد.

در نتیجه در این بازار و وضعیت اقتصادی نابسامان، بازار مسکن یکی از بازارهای اصلی تورم شکن در ایران به شمار می رود. بنابراین اینطور می‌ توان گفت که اگر به دنبال یک سرمایه گذاری مطمئن و سودآور و با درصد ریسک پذیری بسیار پایین هستید، توصیه می‌ کنیم بازار مسکن را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید.

 

سرمایه گذاری در مسکن چه مزایایی دارد؟

سرمایه گذاری در بازار مسکن، دارای ابعاد مختلفی است. با اینکه این بازار، یک بازار مطمئن برای سرمایه گذاری به شمار می رود، با این حال برخی اشتباهات رایج در آن نیز ممکن است سرمایه اولیه را به خطر بیاندازد.

افرادی که قصد سرمایه گذاری در حوزه مسکن را دارند، می توانند با اهداف مختلفی وارد این بازار شوند؛ برخی از افراد اقدام به خرید و فروش مسکن برای کسب سود در طی مدت زمان کوتاهی می کنند؛ برخی دیگر املاک قدیمی را خریداری می‌ کنند و پس از بازسازی آن را با ارزش افزوده به فروش می رسانند. برخی دیگر اقدام به خرید مسکن می کنند و سپس بعد از یک بازه زمانی طولانی با حفظ ارزش پول و همینطور کسب سود، آن را به فروش می رسانند. خرید خانه های کلنگی برای ساخت و ساز، مشارکت در ساخت مسکن و همینطور فعالیت در زمینه ساخت و ساز، از دیگر روش های سرمایه گذاری در این حوزه است.

هر یک از روش های سرمایه گذاری در حوزه مسکن، دارای اصول مرتبط با خود می باشد و نیازمند آموزش و اطلاعات خاص در زمینه خود است. به همین دلیل افراد باید پیش از اینکه وارد بازار مسکن شوند، ابتدا با انتخاب بهترین مسیر، درجه ریسک از دست رفتن سرمایه را به حداقل برسانند.

مزایای سرمایه گذاری در مسکن

بازار مسکن یکی از بازارهای کم ریسک در ایران است؛ بر اساس آماری که از بررسی چهار دهه گذشته این بازار در ایران به دست آمده است، اینطور باید بگوییم که بازار مسکن در کشورمان یک روند صعودی دارد و قیمت ها در این بازار، دائما در حال رشد است.

به همین دلیل است که اغلب افرادی که بودجه مناسبی برای سرمایه گذاری در این حوزه دارند، سعی می کنند سرمایه خود را در بازار مسکن سرمایه گذاری کنند. در ادامه قصد داریم به مزایای سرمایه گذاری در مسکن اشاره کنیم که اختصاص سرمایه به این بازار را توجیه می کند.

عدم تأثیرپذیری از ریسک های سیستماتیک و غیر سیستماتیک

برخی موارد از جمله فعالیت های سیاسی و جنگ طلبانه برخی از کشورها در قیمت بازار سکه تاثیر می گذارد و یا تنش های سیاسی حاکم در منطقه، به صورت مستقیم در بازارهای مالی تاثیرگذار است.

این در حالی است که بازار مسکن از این اتفاقات در سطح جهانی تاثیر نمی گیرد و به همین دلیل این ریسک برای سرمایه گذاری در این بازار تعریف نشده است.

تنوع بالا در روش های کسب سود در بازار مسکن

بر خلاف دیگر بازارهای مالی که به دست آوردن سود در آن ها، به واسطه افزایش قیمت در طول زمان اتفاق می افتد، سرمایه گذاری در بازار مسکن، دارای ابعاد دیگری از جمله بازسازی، ساخت و ساز، اجاره بها و … نیز هست.

نبود خطر از دست رفتن سرمایه

از دیگر مزیت هایی که سرمایه گذاری در حوزه مسکن دارد، این است که خطر از دست رفتن سرمایه در این روش به دلایلی از جمله سرقت، وجود ندارد.

سخن آخر

برای سرمایه گذاری در ایران، روش های بسیار زیادی وجود دارد. سرمایه گذاری در حوزه مسکن، دارای جذابیت های خاص خود است و بسیاری از فعالان در این بازار، بر این باور هستند که سرمایه گذاری در این حوزه، ضمن اینکه از سرمایه در برابر تورم محافظت می کند، به دلیل روند صعودی که دارد، سوددهی خوبی را نیز به همراه دارد.

در صورتی که در زمینه سرمایه گذاری در حوزه مسکن، نیاز به دریافت مشاوره تخصصی دارید، با تالی پارک در ارتباط باشید. ما در تالی پارک در تلاش هستیم بهترین مناطق در تهران که ارزش سرمایه گذاری دارند را به شما معرفی کنیم.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *