مناطقی که سرمایه‌ گذاری در آنها ارزشمندتر است

بازار مسکن جزو بازارهای سودآور در ایران به شمار می رود؛ به خصوص در شهر تهران، فضای سرمایه گذاری بسیار وسیعی را دارد. سرمایه گذاری در حوزه املاک، در دسته بندی امن ترین نوع سرمایه گذاری در دنیا قرار دارد و این موضوع در کشورمان نیز صدق می ‌کند. به طوری که افرادی که به دنبال یک شیوه امن برای نگهداری از دارایی‌ های خود هستند، سعی می کنند در حوزه مسکن و املاک سرمایه گذاری کنند. تهران دارای مناطق مختلفی است که هر یک از نظر آب و هوایی، تراکم جمعیت، رشد و توسعه، دسترسی به امکانات رفاهی و گردشگری و … با یکدیگر متفاوت هستند. به همین دلیل افراد پیش از اینکه اقدام به سرمایه گذاری در یک منطقه خاص کنند، باید بهترین منطقه را نیز شناسایی کنند و برای دستیابی به بیشترین سود، به سراغ مناطقی که دارای بیشترین پیشرفت است، بروند. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با بهترین مناطقی از تهران که سرمایه گذاری در آنها ارزشمندتر است، آشنا شویم.

آشنایی با مناطقی که سرمایه گذاری در آن ها ارزشمندتر است

بسیاری از افراد از این موضوع که سرمایه گذاری در حوزه مسکن، یک سرمایه گذاری امن به شمار می رود، آگاهی دارند. به همین دلیل هر میزان سرمایه ای که دارند را وارد این بازار می کنند تا سوددهی بالایی را نیز تجربه کنند.

البته که بازار مسکن، یک بازار با سوددهی بالاست؛ اما موضوع قابل تاملی که وجود دارد، این است که خرید ملک و مسکن نیز باید همراه با آگاهی و تحقیق، صورت بگیرد؛ به طوری که اگر فردی بدون آگاهی و دانش وارد حوزه سرمایه گذاری در مسکن شود، ممکن است با مشکل و یا ضرر مالی نیز مواجه شود. بنابراین سرمایه گذاری در این بازار نیز نیازمند این است که افراد بدانند کدام مناطق برای سرمایه گذاری ارزشمندتر هستند و موجب رشد سرمایه آن ها می شوند.

 

 

فاکتورهای مهم برای انتخاب بهترین مناطق تهران برای سرمایه گذاری در حوزه مسکن

شهر تهران به عنوان پایتخت ایران، دارای امکانات بسیار فراوانی است؛ به طوری که همواره رشد قیمت ملک در این شهر بزرگ و پرجمعیت، بیشتر از دیگر شهرهای کشور بوده است.

با این حال در صورتی که به دنبال این هستید که از طریق سرمایه گذاری در بازار مسکن، به سود بالایی برسید، باید سعی کنید بهترین نقطه از شهر تهران را برای سرمایه گذاری ملکی شناسایی کنید. در اینصورت قطعا می توانید به بازدهی بسیار خوب و بالایی نیز برسید.

در انتخاب بهترین منطقه برای سرمایه گذاری در شهر تهران، فاکتورهای متعددی تاثیرگذار هستند که در ادامه قصد داریم این فاکتورها را بررسی کنیم.

شرایط آب و هوایی

یکی از پارامترهایی که باید در انتخاب بهترین منطقه برای سرمایه گذاری در تهران، مورد توجه قرار بگیرد، شرایط آب و هوایی است. به طوری که میزان ترافیک، وجود کارخانه در نزدیکی منطقه مورد نظر، برخورداری و یا عدم برخورداری از فضای سبز و … در قیمت ملک نیز تاثیر مستقیمی را دارد. به طوری که در شهر تهران، انتخاب ملک در محدوده و منطقه ای که آلودگی هوای بیشتری دارد، منجر به گسترش سرمایه نخواهد شد.

مناطقی که از تهران که سرمایه گذاری در آن ها با در نظر گرفتن شرایطی آب و هوایی و همینطور سرعت رشد سرمایه، انتخاب خوبی است، مناطق 1، 2، 3، 5 و 6 هستند. این مناطق دارای امنیت بالایی نیز می باشند و کمترین میزان جرم در آن ها وجود دارد. با این حال لازمه خرید ملک در این مناطق، داشتن سرمایه بالاست.

تعداد افراد ساکن در منطقه

از دیگر عواملی که در سرمایه گذاری در مسکن و به خصوص در شهر تهران، بسیار مهم است، تراکم جمعیت در یک منطقه می‌ باشد. بر اساس بررسی هایی که در این زمینه صورت گرفته است، منطقه 9 جزو مناطق شلوغ و منطقه 4 تهران جزو مناطق خلوت در شهر تهران هستند. مناطق جنوبی شهر تهران به دلیل تردد زیاد، آلودگی هوا و همینطور جمعیت بالا، چندان مورد استقبال سرمایه‌ گذاران قرار ندارند. البته لازم است اشاره کنیم در مناطق مرکزی با وجود شلوعی، تردد و آلودگی هوا، به دلیل دسترسی بیشتر به امکانات شهری، تقاضای زیادی وجود دارد.

قیمت زمین و هزینه ساخت

از دیگر عواملی که در انتخاب یک منطقه برای سرمایه گذاری در حوزه ملک، بسیار موثر است؛ داشتن پول کافی می باشد. به طوری که افراد می توانند بلافاصله ساخت و ساز را شروع کنند و چندین آپارتمان را خرید و فروش نمایند و اینگونه میزان سرمایه اولیه خود را افزایش دهند.

در حال حاضر مناطق 1، 2، 3، 5 و 6 جزو مناطق گران تهران هستند که خانه های مجللی را نیز در خود جای داده‌ اند. در صورتی که به دنبال سرمایه گذاری ارزان تری هستید، باید اقدام به خرید و فروش ملک، در یکی از مناطق 18، 20 و یا 15، 16، 17 و یا 19 نمایید.

مناطق رو به رشد

از اصلی ترین فاکتورهایی که باید برای سرمایه گذاری در حوزه املاک مد نظر قرار بگیرد، خرید و فروش ملک در مناطق رو به رشد می باشد. به مناطق در حال توسعه، باید توجه ویژه‌ ای داشت. به طوری که این مناطق، قطعا سودآوری بهتری را برای سرمایه گذار به همراه دارند.

بر اساس آمارگیری‌هایی که در طی سال‌های اخیر صورت گرفته شده است، مناطق 4، 6، 7، 8 و 9 جزو مناطق رو به رشد تهران قرار دارند. همینطور در مقایسه با مناطق شمالی تهران نیز از قیمت مناسب تری برخوردار می باشند. این مناطق کم جمعیت و کم تردد هستند ؛ برای همین نیز برای خرید و فروش ملک، گزینه مناسب تری به شمار می روند.

 

 

بهترین مناطق برای سرمایه گذاری در تهران با در نظر گرفتن رشد سرمایه

تهران به عنوان پایتخت ایران، یک کلان شهر با جمعیت بالا و البته با بازار مسکنی پویا است. هر یک از مناطق تهران، دارای ویژگی‌ ها و فرصت‌ های خاص خود می باشد. مهم است افراد پیش از سرمایه گذاری، حتما تمامی جوانب را در مورد مناطق این شهر مورد بررسی قرار دهند.

  • در صورتی که به دنبال سرمایه گذاری در مناطقی با امکانات اجتماعی و فرهنگی بالایی هستید و می‌ خواهید در بخشی از تهران که دارای فضاهای سبز و شرایط آب و هوایی عالی است، خرید و فروش ملک را انجام دهید، مناطق شمالی انتخاب بهتری خواهد بود.
  • در مناطق مرکزی تهران، به دلیل نزدیکی به خدمات عمومی، مراکز تجاری و اداری، سرمایه گذاری در حوزه مسکن نیز رایج بوده است.
  • مناطقی از تهران که دارای معماری سنتی هستند و یک ارتباط نزدیک را با تاریخ و فرهنگ شهری ایجاد می ‌کنند، نظر سرمایه گذاران را برای خرید و فروش ملک جلب می‌ کنند.

سخن آخر

از گذشته تا به امروز، سرمایه گذاری ملکی، جزو روش های عالی برای کسب سود بوده است. بسیاری از افراد از این روش برای سرمایه گذاری در کلان شهرها استفاده می کنند و با توجه به روند صعودی افزایش قیمت مسکن، می توان گفت همیشه جواب می دهد و سودآور است.

البته افرادی که قصد سرمایه گذاری در این حوزه را دارند، باید پیش از اقدام برای سرمایه گذاری، تمامی جوانب را بسنجند و سپس اقدام کنند. لازمه فعالیت در بازار مسکن، اطلاع از وضعیت بازار، قوانین مسکن، شرایط اقتصادی منطقه و … است. به همین دلیل برای اتخاذ بهترین تصمیم، دریافت مشاوره از متخصصان مسکن و بازار ملک، یک ضرورت است.

ما در تالی پارک در کنار شما عزیزان هستیم. تیمی از کارشناسان تالی پارک، بهترین مناطق برای سرمایه گذاری را شناسایی کرده و به شما معرفی خواهند کرد تا بتوانید از طریق سرمایه گذاری خود به سود بالایی برسید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *