کجا خرید خانه کنیم؟ بهترین شهر ها برای خرید خانه در ایران

کجا خرید خانه کنیم؟ بهترین مناطق تهران برای خرید خانه در کجا قرار دارند؟ برای سرمایه گذاری در زمینه مسکن به چه نکاتی توجه کنیم؟ اینها برخی از سوالاتی است که در زمینه سرمایه گذاری مسکن در تهران وجود دارند. همانطور که می دانید یکی از حوزه های سرمایه گذاری مطمئن، بازار مسکن می باشد که سود خوبی را هم در اختیار شما قرار می دهد. اما لازم است قبل از اینکه اقدام به خرید خانه کنید، مناطق مختلف تهران را در این زمینه مورد بررسی قرار دهید تا از طریق مقایسه آنها بتوانید بهترین تصمیم گیری را داشته باشید. فاکتور های مختلفی از جمله قیمت خانه، متراژ خانه، لوکس بودن منطقه، آلودگی و ترافیک و… می توانند روی تصمیم شما تاثیر بگذارند. ما در این مقاله از وبسایت تالی پارک ، سعی خواهیم کرد به مهم ترین نکات در زمینه خرید خانه اشاره کنیم. توصیه می کنیم اگر قصد خرید خانه در تهران را دارید، این مقاله را از دست ندهید و تا پایان با ما همراه باشید.

عوامل موثر در خرید خانه

 

کجا خرید خانه کنیم؟ بهترین مناطق تهران برای خرید خانه در کجا قرار دارند؟

برای اینکه بدانیم کجا خرید خانه کنیم، بهتر است عواملی که در خرید خانه اهمیت دارند را مورد بررسی قرار دهیم. مهم ترین عوامل در این زمینه شامل موارد زیر می باشند :

قیمت خرید مسکن

اولین فاکتوری که پیش از خرید خانه و آپارتمان نیاز است مورد توجه قرار بگیرد، قیمت آن می باشد. اگر بخواهیم مناطق 22 گانه تهران را در این زمینه مورد مقایسه قرار دهیم، می توان گفت منطقه های 1 ، 2 ، 3 و 6 لوکس ترین و گران قیمت ترین مناطق تهران هستند که خرید خانه در این مناطق نیاز به سرمایه قابل توجهی دارد. از طرفی خانه های مناطق 17 ، 18 و 20 تهران در مقایسه با سایر مناطق قیمت کمتری دارند.

قابلیت رشد و توسعه

اگر از یک سرمایه گذار موفق این سوال را بپرسید که کجا خرید خانه کنیم؟ احتمالا به شما می گوید منطقه ای که پتانسیل پیشرفت و توسعه بیشتری داشته باشد. بررسی درست این عامل باعث می شود سرمایه گذاری های بلند مدت به سود زیادی منتهی شوند. امروزه منطقه 22 تهران را به عنوان منطقه ای که بیشترین قابلیت رشد و توسعه را دارا می باشند، می شناسند. سرمایه گذاری در این منطقه باعث خواهد شد طی سالیان آینده سرمایه شما چندین برابر شود و بدین ترتیب سود فوق العاده ای به دست بیاورید.

کیفیت آب و هوا

اگر قصد شما از خرید خانه سکونت در آن باشد، لازم است کیفیت آب و هوا را در منطقه مورد نظر خود بررسی کنید و سپس نسبت به خرید منزل در این منطقه اقدام کنید. در همین راستا لازم است بدانید شهر ری و حرم عبدالعظیم که در منطقه 20 تهران واقع شده اند، معمولا از آلوده ترین محله های تهران هستند. منطقه 11 نیز به دلیل قرار گرفتن در مرکز تهران و حجم فوق العاده زیاد تردد ها در این ناحیه، وضعیت آب و هوایی مناسبی ندارد. در نقطه مقابل مناطق 1 و 2 تهران قرار دارند که با توجه به اینکه ارتفاع زیادی داشته و در مجاورت کوه ها قرار دارند، از آب هوای تمیزی برخوردار می باشند. همچنین وجود حجم مناسب فضای سبز و دوری از ازدحام ها و تراکم جمعیتی باعث شده است این مناطق آلودگی هوای کمتری نسبت به دیگر مناطق تهران داشته باشند.

 

کجا خرید خانه کنیم؟ بهترین مناطق تهران برای خرید خانه در کجا قرار دارند؟

روش های مختلف سرمایه گذاری مسکن

افرادی که وارد بازار مسکن می شوند و سعی دارند سرمایه خود را در این بازار مورد استفاده قرار دهند، با توجه به هدفی که دارند یکی از روش های مختلف را مورد انتخاب قرار می دهند. در ادامه، انواع این روش ها آورده شده است:

افرادی که برای ساخت و ساز خانه می خرند

دسته اول سرمایه گذاران حوزه مسکن، سازنده ها هستند. در واقع پرسود ترین نوع سرمایه گذاری در بازار مسکن از همین طریق است. در این روش لازم است ابتدا شما یک زمین مسکونی خریداری کنید که قیمت آن با توجه به منطقه و متراژ آن تعیین می شود. در ادامه لازم است هزینه های ساخت خانه را پرداخت کنید. در نهایت خانه یا آپارتمان آماده فروش خواهد بود و قادر خواهید بود از طریق فروش آنها به سود برسید. همچنین در حین ساخت خانه اگر با کمبود بودجه مواجه شوید امکان پیش فروش کردن واحد ها وجود دارد که البته سود آن کمتر از فروش واحد آمده خواهد بود. در زمینه ساخت و ساز در صورت داشتن پول کافی منطقه 22 و 2 و 6 نسبت به سایر مناطق تهران سود دهی بیشتری دارند.

افرادی که قصد سکونت در خانه را دارند

برای اینکه بدانیم کجا خرید خانه کنیم که بهترین وضعیت سکونت را داشته باشد، بهتر است به موارد مختلفی توجه کنیم. شلوغی منطقه باعث می شود وضعیت زندگی در آن منطقه تحت تاثیر قرار بگیرد و محله های شلوغ تهران را نمی توان جزو مناطق مناسب برای سکونت به شمار آورد. بهترین مناطق برای خرید خانه ای که در آن سکونت داشته باشید، مناطق 2، 3 و 6 تهران هستند که البته خرید خانه در این مناطق نیاز به هزینه زیادی دارد اما خانه های این مناطق می توانند آسایش را برای شما به ارمغان بیاورند.

افرادی که خرید و فروش خانه انجام می دهند

گروه بعدی سرمایه گذارن که از ما می پرسند کجا خرید کنیم، افرادی هستند که قصد خرید و فروش خانه دارند. این افراد تلاش می کنند سرمایه خود را وارد بازار مسکن کنند تا تورم های موجود باعث کم شدن ارزش دارایی های آنها نشود. این افراد می بایست با توجه به طول مدت سرمایه گذاری و البته میزان بودجه، منطقه خرید خانه را مشخص کنند. برای بودجه های بالا مناطق لوکس تهران مناسب هستند. همچنین منطقه 22 تهران را می توان بهترین منطقه برای سرمایه گذاری بلند مدت در بازار مسکن به شمار آورد.

سخن پایانی

ما سعی کردیم در این مقاله برای مهم ترین سوالات در زمینه سرمایه گذاری مسکن به ویژه این سوال که کجا خرید خانه کنیم؟ پاسخ مناسب ارائه دهیم. به هر حال انتخاب منطقه برای خرید خانه در تهران بستگی به هدف شما، مقدار سرمایه و بلند مدت یا کوتاه مدت بودن سرمایه گذاری خواهد داشت.

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *